20 kwietnia 2014

ERA :)

Era jest zespołem pochodzenia francuskiego, którego melodia, słowa
i głos wokalistki stwarzają przecudny klimat. Ich taniec uzupełnia
wszystko. Mają świetne utwory, całkiem co innego od popu, rapu,
rocku - w ich muzyce kryje się magia.


Słuchając ich piosenek ma się wrażenie, że jest się uczestnikiem jakiegoś filmu z czasów starożytności albo średniowiecza. Również niektóre utwory brzmią jak pieśni religijne śpiewane w Kościele podczas nabożeństwa. Nawiązują do chorału gregoriańskiego, czasów średniowiecza i łaciny. Jest to muzyka nie do końca dla wszystkich słuchaczy, bo trzeba umieć się wczuć w te niecodzienne brzmienie. Mnie się spodobało, więc bardzo polecam wszystkim, dla których muzyka jest wciąż nieodkrytą ścieżką. Jest dla kogoś, kto jest znudzony codzienną muzyką słuchaną w radiu.


Szkoda, że tak mało jest informacji w internecie na temat tego zespołu. Nawet dobrych zdjęć nie można znaleźć. Bardzo tajemniczy zespół, który swoją tajemniczością wręcz zachęca do poznania go, choćby tylko po samych utworach muzycznych ;) Gdyby wykorzystano te piosenki jaką ścieżka dźwiękowa do filmy, to byłby hit gwarantowany...


Osobiście posiadam tylko jedną płytę tego zespołu, ale w bliskiej przyszłości mam już zaplanowane kupno następnej CD:


Zamieszczam ich najlepsze (moim zdaniem) utwory:





Źródła:
http://www.music.lt/lt/grupe/ERA/2225/nuotraukos
http://i1.ytimg.com/vi/BgpXMA_M98o/maxresdefault.jpg
http://az.wikipedia.org/wiki/%C5%9E%C9%99kil:Enae_Volare_Mezzo_3.jpg

13 kwietnia 2014

Whitney Houston ♥

Whitney Houston - artystka, piosenkarka wielkiego formatu. Ktoś, kto się zapisał w historii muzyki. Jedna z tych osób, dzięki którym muzyka jest magią, miłością i wszystkim pięknem w najlepszym tego słowa znaczeniu. Jak wielka jest strata, że jej już wśród nas nie ma. Może być wiele osób o podobnym talencie do Whitney, ale drugiej takiej nie będzie. Bez wątpienia pozostanie w naszych sercach, na zawsze... Będzie w naszej duszy wiecznie żyć, dopóki nie przestaniemy słuchać jej piosenek.


Jej głos poruszał serca wszystkich, powodował, że ludzie, którzy stracili sens życia, nagle zrozumieli, że życie może być piękne, wbrew pozorom. Moje serce przy każdym jej dźwięku szybciej bije i nie potrafi przestać, chce wykrzyczeć cały ból, problemy, które mnie trapią. Po przesłuchaniu takiego utworu czuję wielką ulgę, lekkość. Szczególnie w czasie refrenu ma się ochotę oderwać od Ziemi i wzbić się w niebiosa. Dźwięczność i barwa głosu stwarzają taki, a nie inny klimat. Występuje wrażenie katharsis, podobne jak oczyszczenie po spowiedzi. Uwielbiam słuchać jej ponadczasowych ballad - są takie prawdziwe i przepełnione ciepłym uczuciem. Kocham starszą oraz nowszą twórczość i nie mogę pogodzić się z tym, że nie było jej dane zakończyć swój żywot tak cudownie jak cudownie wykonywała swoje piosenki.


Nie zapomnę jak w telewizji zobaczyłam "The Bodyguard" - film z jej udziałem. Razem w Kevinem Costnerem stworzyli nieziemski duet. A gdy usłyszałam "I will always love you" to wprost mi szczena opadła! ;) Od razu poleciałam do sklepu i kupiłam płytę z muzyką filmową :D Była prawdziwą gwiazdą, zwyczajne piosenki zamieniała z arcydzieła, oczarowywała niespotykanym w show-biznesie wokalem.


Powinni postawić jej pomnik, tak jak Michaelowi Jacksonowi za wyjątkową i jedyną w swoim rodzaju muzykę, za niesamowity głos, potężny i przeszywający ciało człowieka, wywołujący gęsią skórkę, za po prostu osobowość jaką reprezentowała. Prosić, aby znaleźli się godni następcy, którzy choć w 
połowie mogliby ją zastąpić, bo jak na razie osób takiego przekroju jest zdecydowanie za mało... Niech spoczywa w pokoju królowa, diwa, The Voice - Whitney Houston.

Moja kolekcja płytowa jest większa, ale sfotografowałam tę najpiękniejszą:


Na koniec chciałabym zamieścić parę jej mniej lub bardziej charakterystycznych utworów, które obecnie powodują u mnie łzy smutku, bo wiem, że tylko raz ktoś taki jak Whitney zdarza się w muzyce i pomimo, że inne wokalistki bardzo cenię, jednak to Houston była ich wyznacznikiem. 
Oto utwory:










Nie zapominając, tworzyła przepiękne duety, 
tutaj akurat z Enrique Iglesiasem i Mariah Carey:



Źródła:
http://straightfromthea.com/2012/02/23/whitney-houston-coffin-death-photo/whitney-houston-i-wanna-dance-with-somebody-clip-videoclip/
http://blade7184.blogspot.com/2012/02/whitney-houston-is-looking-to-you.html
http://famousbase.com/viewpicture/?id=170639
http://www.eurweb.com/2012/02/whitneys-bodyguard-kevin-costner-to-speak-at-funeral/

6 kwietnia 2014

Kolejny wywiad :]

Dzisiejszy post o początkującej wokalistce, o której, mam nadzieję, że cała Polska, a może świat się dowie i zachwyci w przyszłości. Jest bardzo miłą, sympatyczną i wesołą dziewczyną, dla której muzyka jest częścią jej życia. Postanowiłam przybliżyć Wam całą postać tej niesamowitej dziewczyny w wywiadzie, który z nią przeprowadziłam. Więc zatem, poznajcie Anię Gucz - osobę o niezwykłej urodzie oraz jeszcze większym talencie do śpiewania ;)

 

Patrycja: Masz dopiero 17 lat, a już jesteś bardzo obiecującą wokalistką. Od kiedy fascynujesz się muzyką i kto namówił Cię do śpiewania?
Ania: Śpiewam od około 5 lat. Szczerze mówiąc tak dawno mnie to pochłonęło, że przestałam liczyć. Nikt nie musiał mnie do tego namawiać. Już w podstawówce brałam udział w jakiś konkursach i myślę, że te kilka pochwał starszych i słowa otuchy zapoczątkowały tę chęć śpiewania.

P: Ostatnio przeglądając twoje zdjęcia, zauważyłam, że w rękach trzymałaś saksofon. To znaczy, że oprócz śpiewania, grasz też na instrumentach? Jeśli tak, to na jakim? Jest to właśnie saksofon albo kryje się za tym coś więcej?
A: Gram na saksofonie od niedawna. Na razie się uczę, ale wszystko idzie w dobrym kierunku. Instrument przydaje mi się w tym co robię, no i gra zabija nudę :)

P: Jakiej muzyki najczęściej słuchasz? Masz może jakiegoś wokalnego idola, który szczególnie Cię inspiruje?
A: Nie ograniczam się do jednego typu muzyki i nigdy tego nie robiłam. Wszystkiego trzeba spróbować. Każda piosenka i gatunek ma w sobie coś szczególnego. Z idolem jest podobnie. Nie jestem fanatykiem tylko jednego artysty. Jest ich wielu i ich wymienianie zajęłoby dużo czasu.

P: Czym się jeszcze zajmujesz poza muzyką? Posiadasz jakieś hobby?
A: Muzyka stoi definitywnie na 1 miejscu. To jest to, czym interesuje się najbardziej. Jest jeszcze taniec, rolki czy siatkówka, ale to już bardziej w ramach relaksu.

P: Co byłoby Twoim największym marzeniem?
A: Mogłabym powiedzieć, że występ na festiwalu w Opolu, ale to na pewno nie jest konieczne, hah. Raczej nie mam skomplikowanych marzeń. Najważniejsze skończyć szkołę, a później myślałam o zespole muzycznym. Zobaczymy jak się to poukłada.

P: To, że Twój głos jest niesamowity, to na pewno wiesz. Co mnie interesuje, to to gdzie nauczyłaś się tak śpiewać? Chodziłaś do szkoły muzycznej albo masz to po prostu w genach? Haha :D
A: Śpiewam odkąd pamiętam. Możliwe, że mam coś w genach. Mój tata miał kiedyś swój własny zespół. Bracia też są w tym dobrzy. Może coś w tym jest. Ja wcale nie uważam, że jestem bardzo dobrą wokalistką. Wiem, że może być dużo lepiej, no i myślę, że im jestem starsza i im więcej wiedzy na ten temat pochłaniam, tym idzie mi to lepiej :)

P: Wiem, że jesteś jedną z piosenkarek w Studiu Wokalnym BIS. Oznacza to, że zapewne dużo koncertujesz z zespołem. Masz wtedy jakieś trudności przed wyjściem na scenę (trema, itp.)?
A: Tak śpiewam w " BIS'ach" i koncertów mamy dużo. Tremy nie mam. Na początku strach się pojawiał, ale to kwestia przyzwyczajenia. Wiadomo, że jak mamy ważny występ to trochę drżą mi ręce, ale jak dla mnie jest to motywujące. Przed wyjściem na scenę bardziej się cieszę niż stresuje, bo robię przecież to co lubię :)

P: Gra z zespołem jest świetna. Poznaje się nowych, sympatycznych ludzi, jest wesoło, zabawnie, czujecie się być rodziną. Jakie mogłabyś wymienić najmilsze wspomnienia związane ze Studiem Wokalnym BIS?
A: Jesteśmy jedną wielką rodziną. Mamy świadomość, że taka więź ciężko się buduje w tych czasach, więc dbamy o to w każdej chwili. Co do wspomnień, jest ich naprawdę mnóstwo. Najbardziej zapamiętałam na pewno występ w wrocławskiej Hali Stulecia w wrześniu 2012 albo koncert w Niemczech. Tego stresu, adrenaliny, reakcji ludzi i oklasków się nie zapomina. Naprawdę życzę każdemu podobnego przeżycia!

P: Czym chciałabyś się zajmować w przyszłości? Planujesz nadal śpiewać w zespole albo przewidujesz też może solową karierę? Myślałaś kiedykolwiek, aby brać udział w wokalnym konkursie albo muzycznym programie?
A: Jak wcześniej wspominałam chciałabym założyć zespół albo do jakiegoś dołączyć. Nie chciałabym rezygnować z muzyki. Fajnie byłoby połączyć przyjemne z pożytecznym. O programach rozrywkowych nigdy nie myślałam. To raczej nie dla mnie. Nie chce na razie tak poważnie myśleć o przyszłości, a żyć dniem dzisiejszym. :)

P: Jaki tytuł nosiła ostatnia przez Ciebie słuchana piosenka?
A: Ed Sheeran - I See Fire. Polecam!


P: Dziękuję bardzo serdecznie za udzielony mi wywiad! Miło było z Tobą porozmawiać. Życzę Ci jeszcze wielu, wielu sukcesów na scenie i poza nią :)
A: Również dziękuję!

Źródła:
https://www.facebook.com/ania.gucz/photos_all

30 marca 2014

Gwiazdy Disneya :)

Swoje początki zaczynały grając w filmach dla dzieci i nastolatków, a teraz robią karierę muzyczną. Czy dobrze zrobiły? To już niech każdy osobiście odpowie sobie na to pytanie. Według mnie lepszej drogi niż w stronę muzyki nie mogły zrobić. Nawet ich gra aktorska nie zrobiła na mnie takiego wrażenia jak ich głosy. W filmach grały tylko jakieś postacie, którymi w rzeczywistości nie były, a w muzyce się otworzyły i są sobą. Wzbogaciły muzyczny świat o wielkie talenty, jakie noszą w sobie. Właśnie na takie wokalistki czekam, które mnie pozytywnie zaskoczą i zadziwią! Dzięki pięknym piosenkom je pokochałam :*

Jak obecnie sobie radzą muzycznie były gwiazdy Disneya:
Demi Lovato, Ashley Tisdale, Selena Gomez i Emily Osment?
Tego dowiecie się poniżej w paru słowach o nich samych i cudownych utworach, których się słucha z niesamowitą przyjemnością :) 
Każdy dźwięk wydobyty z ich ust jest rozkoszą dla uszu...

DEMI LOVATO

Demi Lovato jest dla mnie kimś wyjątkowym, na kim można się wzorować. Właśnie nie powinno się jej źle oceniać, że miała problemy z odżywianiem, bo każdy mógł je mieć. Dla mnie liczy się, to, że była silna i wyszła z tego. Przez to wydaje się być jeszcze bardziej autentyczną osobą śpiewając słowa swoich piosenek. W jej głosie można poczuć wszystkie możliwe emocje od przepięknej radości po największy smutek. Wsłuchując się w jej głos można się podnieść na duchu i mieć chęć do podjęcia jakiegokolwiek działania, aby nasze życie stało się lepsze. Każdą nową piosenkę, którą słucham w jej wykonaniu odnoszę wrażenie, że jest coraz to lepsza (chyba te utwory oczarowują człowieka, bo nie mogę przestać ich słuchać, haha :D). Wydała jak na razie 4 albumy studyjne, ma na swoim koncie 10 singli i w latach 2012 - 2013 była jurorką programu X Factor. Posiadam tylko jedną płytę Demi, ale drugą mam już planach kupna ;) Utworem, za który ją pokochałam był: "Give your heart a break". Wyjątkowymi utworami są także: "Made in the USA", "Mistake", "Skyscraper" i inne (wszystkich nie jest się w stanie wymienić) :)




ASHLEY TISDALE

Ashley Tisdale nie jest dla mnie słodką blondyneczką z "High School Musical", a wręcz przeciwnie, jest dziewczyną, która umie pokazać pazur. Naturalnie brązowe włosy, płyta z cudownym lekko rockowym brzmieniem sprawiły, że zmieniłam zdanie o Ashley. To, że grała cukiereczka, nie znaczy, że taka jest - prawdziwa Tisdale jest o niebo lepsza. Taka metamorfoza, a raczej odsłonięcie swojego wnętrza było strzałem w dziesiątkę. Z małej dziewczynki, nastolatki stała się dojrzałą kobietą. Uwielbiam całą płytę, którą wydała i nie mogę doczekać się następnej. Te utwory są naprawdę magiczne. Zaczynają się zupełnie niewinnie, spokojnie, a później jest w nich power, który daje siłę i kopa słuchaczowi. Każda sekunda dźwięku zapewnia odbicie się przed oczami całego swojego życia, piękne! Obecnie posiada tylko dwa albumy studyjne, a sądzę, że rock w jej duszy gra, tak, że trzecia CD ukaże się niebawem. Co było też ciekawe, to to, że płyta "Guilty Pleasure" pomimo wysokiej ceny jest godna kupienia, bo naprawdę wszystkie utwory mi się spodobały, jeszcze nie spotkałam się z takim albumem...




SELENA GOMEZ

Selena Gomez z tych czterech osób, które opisuję, jest najsłodszą z nich. Czemu tak sądzę? Bo w filmach, w muzyce czy życiu prywatnym jest taką grzeczną osobą. Mogłaby przypominać najlepszą przyjaciółkę z dzieciństwa. Nawet jej muzyka jest taka. Zero w niej ostrych brzmień, tylko zwykły "spokojny" pop z dawką pozytywnej energii i uśmiechu. Jej muzyczka na pewno poprawi humor w deszczowy dzień :) Dlatego też jej zupełnie nie skreślam z mojej listy wokalistów wartych poświęcenia uwagi, bo talent ma. Głos w jej utworach jest odzwierciedleniem miłej, kochanej osoby, którą chciałoby się bliżej poznać. (Ja mam takie skojarzenia, inni mogą mieć inne). Jednak oceniam tu pod tym względem samą muzykę, jaką tworzy. Piosenki są radosne, dobrze się ich słucha, niestety nie wywołują takich emocji, aby można je było nazwać prawdziwym arcydziełem. Cały czas wierzę, że w końcu kiedyś usłyszę taką piosenkę, która mnie w 100% zauroczy, a Gomez na to stać :) Tworzy coraz lepsze utwory, jest więc szansa. Czekam, aż usłyszę dojrzały głos kobiety pewnej czego chce... Mimo to, polecam oczywiście! Wydała już 4 albumy studyjne i to nie koniec tej wspaniałej bajki :D




EMILY OSMENT

Emily Osment zawsze z cieniu Miley Cyrus. Serial, w którym występowała niestety nie pozwolił jej się na lepsze wybicie, dlatego byłam bardzo zdziwiona, kiedy dowiedziałam się, że też śpiewa i to jak! Gdy pierwszy raz usłyszałam utwór "Let`s be friends" nie pomyślałabym, że ta dziewczyna ma taki niezły głos. Wiedziałam, że aktorką musiała się urodzić, ale jej przeznaczeniem było zostać też wokalistką. Zawsze uważam, że Miley to super piosenkarka, ale szybko zmieniłam zdanie jak przesłuchałam parę utworów Emily. Osobiście uważam, że talentem przewyższa Cyrus. Piosenki ma świetne, łatwo wpadają w ucho, przyjemne, z lekkim rockowym brzmieniem. Coś idealnie dla mnie stworzonego. Ta dziewczyna ma po prostu odpowiednią barwę głosu do wykonywania tego typu utworów. Powinna cały czas w tym kierunki zmierzać, bo dla mnie pop w połączeniu z rockiem, jest zaspokojeniem dwóch potrzeb naraz, haha :D Moim zdaniem, to przyszłość muzyki, bo trochę rockowych dźwięków dodają cudnej mocy każdej piosence i to właśnie powoduje, że dany utwór staje niezwykły. Jest bardzo obiecującą się młodą artystką i mam nadzieję, że nie skończy kariery na jednej płycie, a dalej będzie tworzyć, bo zapowiada się ciekawie :)




Mogę się pochwalić, że jestem w posiadaniu niektórych płyt tych artystek, z czego jestem bardzo dumna, bo dla takich głosów warto kasę poświęcić i wzbogacić moją muzyczną kolekcję płyt ;) Wystarczy taka codzienna dawka muzyki i już dzień staje się lepszy :P


Źródła:
http://television.mxdwn.com/news/emily-osment-to-topline-abc-family-comedy-pilot-young-hungry/
http://www.wallpapergang.com/Demi-Lovato/Demi-Lovato-normal-wallpapers_22801.html
http://weheartit.com/entry/67651489
http://wallsev.com/hollywood-star-selena-gomez-photoshoot-background-hd-wallpaper/

23 marca 2014

Cudze chwalicie, swego nie znacie ...

Cudze chwalicie, swego nie znacie, czyli notka o polskiej muzyce. Pomimo tylu zagranicznych artystów, tak wspaniałych piosenkarzy zazwyczaj amerykańskich, często zapominamy, że i w Polsce nastała rewolucja i nasze gwiazdy mogą teraz konkurować z najbardziej znanymi wykonawcami. Jak wszędzie, każdy ma różne gusty, upodobania i nie każdego piosenkarza, piosenkarkę lub zespół można polubić, lecz naszych krajowych perełek jest coraz więcej. Cieszyć się, że Polak też jednak potrafi :) Patrząc na te wszystkie programy muzyczne poszukujące talentów wokalnych można się zdziwić, że w naszej Ojczyźnie mieszkają takie niesamowite talenty. Jestem dumna z tego, że polska muzyka może być na równym poziomie tak jak ta zachodnia. Z roku na rok przybywa artystów, co więcej, niektórzy stają się sławni również poza granicami naszego państwa. I życzyć im jedynie wielkich sukcesów ! ;)

Teraz wokaliści bądź zespoły, które zasługują na miano super polskiego artysty. Polacy też potrafią zaśpiewać i oto tego dowody:

Urszula
Piosenkarka o cudownym głosie, wygrała nie jeden konkurs muzyczny i współpracowała z "Budką Suflera". Obecnie po wielkim powrocie sama tworzy 6-osobowy zespół. Tworzy już od: 1982 roku i jak na razie nie przestaje. W 2013 roku wydała najnowszy album pt.: "Eony Snu". Mnie najbardziej przypadły go gustu jej dwie piosenki: "Dziś już wiem" i "Ten drugi".

Osobiście posiadam jej jedną oryginalną płytę i dwa mixi z serii
"Gwiazdy XX wieku":


Ewelina Lisowska
Półfinalistka programu "X Factor", brała udział również w "Mam Talent", jest wokalistką zespołu "Nurth". Zdobyła wiele nagród. Wydała swój debiutancki album "Aero-Plan". Ja ją najbardziej lubię za przebój: "W stronę słońca".


Mateusz Ziółko
Laureat programu "The Voice of Poland" i finalista "Mam Talent". Śpiewa razem z zespołem "DeVils". Pięknie śpiewa covery takich gwiazd jak AC/DC, Queen czy U2. Sam także pisze piosenki, pod spodem zamieszczam jego autorski utwór "How to win". Za niedługo ma ukazać się jego pierwsza płyta.


Natalia Szroeder
Kaszubska piosenkarka, od dzieciństwa związana z muzyką, brała udział w wielu konkursach, w których zdobywała wysokie miejsca. Wygrała program "Szansa na sukces". Jej idolem jest Michael Jackson. Nagrywa obecnie debiutancką płytę. Lubię ją za takie utwory jak: "Jane", "Wszystkiego na raz" i "Nie patrzę w dół".


Magdalena Tul
Występowała na Eurowizji i w programie "The Voice of Poland". Była jedną z wokalistek programu "Jaka to melodia?". Wydała również album "V. O. H. - The Victory of Heart". Doceniłam ją, gdy w duecie razem z Magdą Wasylik lepiej wykonały utwór "Only girl" niż sama Rihanna.


Ewa Farna
Pochodzi z Czech, ale mieszka w Polsce. Wywodzi się z polskiej rodziny. Wzięła udział w programie "Szansa na sukces". Nagrała obecnie siedem płyt. Ma na swoim koncie około 30 nagród. Moimi ulubionymi utworami są: "Bez łez", "Nie przegap" i "Ulubiona rzecz". Jest jurorką programu X Factor.


Honorata Skarbek "Honey"
Modowa blogerka, ale też piosenkarka. Jak widać można znać się dobrze i na modzie, i na śpiewaniu, a nie którzy nawet na jednaj rzeczy się nie znają ;) Prowadzi również działalność charytatywną. Wydała dwa albumy studyjne oraz sześć singli. Moim zdaniem utwór "Nie powiem jak" jest jej najlepszą piosenką jak na razie.


Margaret
Modowa blogerka i szafiarka oraz piosenkarka. Zaczynała swoją karierę w zespole "oNieboLepiej", potem została laureatką jednego z odcinków "Szansy na sukces". Znana najbardziej z utworu "Thank you very much" pochodzący z mini albumu "All I need". Tę piosenkę wykorzystał Polsat we wiosennej ramówce.


Marina Łuczenko
Pochodzi z Ukrainy, ale mieszka w Polsce. Brała udział w "Tańcu z gwiazdami". Wydała w 2011 roku album "Hard Beat" i w sumie ma 5 singli. Mnie się najbardziej podoba piosenka "Electric Bass".


Enej
Zespół polsko-ukraiński, finaliści programu "Must be the Music". Zespół istnieje już od 2002 roku. Mają na swoim koncie trzy płyty. Piosenkami, które często słucham są: "Tak smakuje życie", "Symetryczno-liryczna" i "Lili". Taka pozytywna nutka każdego rano postawi na nogi ;)

 

Uważacie, że polska muzyka jest równie dobra jak zagraniczna i Polacy mogą się mierzyć z nie takimi artystami? A może znacie jeszcze kogoś, kto zasługuje na miano super polskiego artysty? Piszcie w komentarzach :)

Źródła:
http://muzyka.interia.pl/pop/news/zlota-urszula-o-tym-drugim,1553673,50
http://muzyka.interia.pl/pop/news/ewelina-lisowska-posluchaj-plyty-przed-premiera,1914117,50
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=402023426547068&set=pb.143281595754587.-2207520000.1386500772.&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-ash3%2F774750_402023426547068_1532844580_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Fscontent-b-mad.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-frc3%2F424233_402023426547068_1532844580_n.jpg&size=1440%2C960
http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/natalia-szroeder-i-liber-lubicie-ten-duet,99522.html
http://forum.radioparty.pl/topic/69724-daj-mi-zdj%C4%99cie/page-5
http://magdalenatul.pl/magda/index1.html
http://www.milionkobiet.pl/uroda/metamorfozy-honoraty-skarbek,14531,1,a.html
http://muzyka.interia.pl/pop/news/the-sun-o-polskiej-wokalistce,1915033,50
http://www.eska.pl/news/marina_pracuje_nad_nowymi_piosenkami_zobacz_na_eska_pl_co_napisala_na_facebooku_i_posluchaj_jej_hitow_video/41270
http://radioaktywne.pl/2012/11/premiera-nowego-albumu-enej-w-hrc/ 

16 marca 2014

Anya ;)

Anya to rumuńska piosenkarka. Należy do młodych artystek w dziedzinie muzyki. Ma 28 lat i karierę rozpoczęła w 2002 roku. Jeszcze nie wydała swojej debiutanckiej płyty, ale nagrała wiele singli, najbardziej znany to "Beautiful World". Mało osób ją zna, bo ani w telewizji, ani w radiu nie puszczają jej piosenek. Nawet płyty z singlem też nie można kupić w Polsce :(


Gdyby nie internet to człowiek żyłby w ciemnocie i niewiedzy :) Odkryłam ją zupełnie przez przypadek. Nawet nie wiem już kogo piosenki słuchałam na Youtube, ale pamiętam, że wyświetliła mi się w propozycjach. Z ciekawości kliknęłam i po przesłuchaniu utworu byłam pod wrażeniem, a żeby mnie zachwycić, to już trzeba się postarać :D Wydaje się być bardzo sympatyczną, ładną dziewczyną, a piosenki ma całkiem, całkiem. Sami z resztą posłuchajcie.


Nie jest to typowa muzyka na dyskotekę, coś takiego innego, ale mnie się podoba. W Rumunii ludzie szaleją na jej punkcie, kto wie może i w Polsce stanie się popularna. Chciałabym, żeby dzięki temu postowi więcej osób o niej usłyszało. Cały czas nagrywa nowe piosenki, każda ma w sobie to "coś", więc nic, tylko czekam na cały album :) Na scenie muzycznej potrzeba oryginalnych osób, którzy mają własne pomysły na siebie, a nie czerpią, a wręcz papugują z tego co już jest. Widać, że dziewczyna ma talent, oby tylko inni też to zauważyli. Nie zawsze musi być przebojowa piosenka, aby zawojowała listę 
Top 10. Dajcie jej więc szansę! Zachwycił Was ten niezwykły, delikatny, lekki głosik? Napiszcie w komentarzach ;)







Źródła:
http://vedetesublupa.blogspot.com/2011_06_05_archive.html
http://the-romanian-women.blogspot.com/2011/09/anya.html

9 marca 2014

 
Nickelback - rockowy zespół pochodzący z Kanady. Istnieje od 1995 roku, a odkryłam ich niedawno, jakiś rok temu. Wiem, że strata wielka, bo są świetni. Mają zupełnie inne spojrzenie na rocka. Tworzą piosenki o różnym brzmieniu od soft rocka po hard rock. Piękne słowa piosenek, magiczna melodia dają taki, a nie inny sukces temu zespołowi. Jednak nie zawsze instrumenty takie jak: gitara, perkusja czy super piosenki świadczą o dobrym zespole. Bez Chada Kroegera Nickelback nie byłby taki dobry. Gościu ma kawał głosu, bardzo charakterystyczny, lekko zachrypnięty, idealny do "dzieł" jakie komponują. Jak dla mnie po prostu fenomenalny! Od dziecka kochał muzykę, reszta sama przyszła. Dzięki niemu każdy utwór brzmi jak arcydzieło.


Zespół jak mało który, był wykorzystywany do ścieżek dźwiękowych. Aż 19 razy użyto ich piosenek w filmach! Żałuje, że nie posiadam ani jednej płyty tej grupy. Ale album "The Best Of Nickelback. Volume 1" muszę mieć w swojej ogromnej muzycznej kolekcji. Jeśli nadal będą tworzyć takie hity jakie mogliśmy nie raz słyszeć, to w pewnością staną się jednym z najbardziej rozpoznawalnych zespołów rockowych obok AC/DC czy KISS. Tyle nagród ile otrzymali tylko potwierdza jakimi genialnymi są artystami. Mnie nie raz pozytywnie zadziwili i myślę, że jeszcze światu pokażą, na co ich stać.


Teraz koniec pisania, czas na słuchanie :) Sami oceńcie, czy Nickelback jest warty grzechu. Zamieszczam pod spodem ich parę utworów, które codziennie słucham po kilka razy. Za niedługo przycisk "replay" zrobi się czerwony z przegrzania, haha :D Jak na razie to moja ulubiona grupa muzyczna ♥














Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Nickelback_%28Logo%29.png
http://www.fanpop.com/clubs/nickelback/images/642024/title/nickelback-wallpaper
http://www.lastfm.pl/music/Nickelback/+images/93584695

28 lutego 2014

IV wywiad

Długo zastanawiałam się z kim przeprowadzić kolejny wywiad. I jakoś nic mi nie wpadało do głowy. W końcu żaróweczka się zapaliła i pomyślałam o czymś bardzo banalnym, a jednak ciekawym. Następną osobą, z którą przeprowadzę wywiad jest .... moja kochana Mamusia :) Jest to bardzo miła i ciepła osoba, pozytywnie nastawiona do świata i ludzi. Kiedyś występowała w chórze kościelnym, miała nawet swój zespół muzyczny. Obecnie już nie śpiewa, tylko słucha muzyki wykonywanej przez inne osoby. O tym co się wydarzyło w przeszłości i co się dzieje obecnie w życiu mojej mamy, słów kilka. 
Zapraszam do lekturki :)

Patrycja: Muzyka jest częścią Twojego życia. Jak to się wszystko zaczęło? Od ilu już lat pasjonujesz się muzyką? Co spowodowało, że postanowiłaś poświęcić resztę swojego życia muzyce?
Dorota: Muzyką pasjonuję się od urodzenia. Zawdzięczam to moim rodzicom, którzy wychowali mnie na piosenkach. Nie tylko ich słuchałam, ale i lubiłam je śpiewać. Często z koleżankami organizowałyśmy wieczory karaoke. Postanowiłam się poświęcić muzyce, gdy w szkole podstawowej moja nauczycielka z muzyki zobaczyła we mnie talent.

P: Co się potem wydarzyło?
D: Oj, wiele, aż trudno, żeby wszystko opowiedzieć, ale spróbuję skrócić ;) To tak: zaczęłam śpiewać w szkolnym chórze (za sprawą pani z muzyki), chodziłam na różnego rodzaju konkursy muzyczne i zdobywałam nagrody. Szkoda, że kiedyś nie było muzycznych programów jak np. "The Voice of Poland", kto wie, może bym osiągnęła sukces i zrobiłabym karierę... Powracając: zapisałam się do szkoły muzycznej, gdzie pod okiem dobrego instruktora ćwiczyłam śpiew i granie na gitarze. Wstąpiłam również do chóru kościelnego i tam znalazłam wspaniałych ludzi, z którymi przyjaźnie do dzisiaj utrzymuję.

P: Wiem, że miałaś jeszcze zespół. Jak powstał i kto go tworzył? Jaką muzykę graliście?
D: Zespół tworzył ja, Marysia i Kasia - trio. Będąc w chórze parafialnym poznałam te dwie dziewczyny. Były niezwykłe, bez śpiewania nie wyobrażały sobie życia, z resztą ja też ;) Tak więc, któregoś dnia, gdy spotkałyśmy się po szkole, szłyśmy ulicą i śpiewałyśmy różne przeboje tamtych lat. Nagle Kaśka stwierdziła, że z takimi głosami, jakie posiadamy, moglibyśmy założyć mały zespół, nasze trio, tylko my. Ja z Maryśką powiedziałyśmy, że się nie nadajemy, ale dobra Kasia nie przejmowała się naszą opinią i zgłosiła nas na przesłuchania zespołów i solistów do pobliskiego Domu Kultury. No i poszłyśmy zaśpiewać piosenkę "Dancing Queen" ABBA. Ku naszemu zdziwieniu, zdobyłyśmy I miejsce. Później już szło jak z płatka, występowałyśmy na różnych imprezach śpiewając przeważnie covery, które były tanecznymi jak i spokojnymi kawałkami. Nasz zespół zaczął stawać się coraz bardziej popularny.

P: Wow, wasze trio było nie do zdarcia. Jak się wasz zespół nazywał i ile miałyście lat jak go zakładałyście? Pisałyście swoje utwory czy tylko covery śpiewałyście? Grałyście na instrumentach, jeśli tak, to która na jakim? Miałyście w planach wydanie płyty? Jak w ogóle mogło dojść do rozpadu tak niesamowitego zespołu?
D: Nasz zespół nazywał się "Gwiazdeczki". Gdy go zakładałyśmy miałyśmy po 18 lat. W większości covery wykonywałyśmy, ale własne piosenki też pisałyśmy. Tak, grałyśmy na instrumentach: ja na gitarze, Kasia na keyboardzie, a Marysia na trąbce. Oczywiście, że miałyśmy własne utwory. Miałyśmy już 10 singli gotowych, także bardzo starałyśmy się o stworzenie płyty, ale niestety rozpad zespołu spowodował, że nigdy nie doszło do wydania albumu. Stało się tak, ponieważ każda z nas miała coraz mniej czasu. Ja daleko jeździłam do szkoły, Kasia założyła rodzinę, a Marysia postanowiła wyjechać za granicę i tak się bliższy kontakt urwał. Mogę pocieszyć jedynie, że do dzisiaj dzwonimy do siebie i od czasu do czasu odwiedzamy siebie nawzajem.

P: Jeśli muzyka towarzyszyła Ci w Twoim życiu i nadal towarzyszy, to czym jest dla Ciebie ta muzyka? Jak wiele dla Ciebie znaczy?
D: Znaczy bardzo wiele. Jest moim drugim życiem, taką odskocznią od rzeczywistości. Pozwala mi powspominać stare dobre czasy, kiedy to ja śpiewałam na scenie. To, że teraz nigdzie nie występuję, to nie znaczy, że muzyka nie jest moim sensem życia. Po prostu kocham ją, uzupełnia mnie w każdym calu i potrafi stworzyć magiczne chwile. Łatwiej jest to wyrazić cytatem Ludwika Jerzego Kerna: "Czym jest muzyka? Może po prostu niebem, z nutami zamiast gwiazd?". Gdyby nagle muzyka przestała istnieć, to dla mnie cały świat by zniknął.

P: Gdyby wasz zespół osiągnął sławę na całą Polskę, to zrezygnowałabyś ze zespołu na rzecz kariery zawodowej albo zostałabyś zawodową piosenkarką? Kim zawsze chciałaś być w przyszłości i czy się to marzenie spełniło?
D: Będąc małą dziewczynką zawsze marzyłam, aby zostać piosenkarką. Nawet później uważałam, że to będzie moja przyszłość. Pomimo tego, będąc w ósmej klasie zaczęłam się zastanawiać, jaką wybrać drogę zawodową. Śpiewanie było dla mnie na pierwszym miejscu, jednak chciałam się zabezpieczyć i mieć plan B, gdyby coś nie wypaliło. Więc poszłam do technikum ekonomicznego. Był to też bardzo ciekawy i przyjemny kierunek. Pracując obecnie w Urzędzie Gminy, nie żałuję, że nie śpiewam, ta praca mi się bardzo podoba i nie zamieniłabym jej na inną. Choć, gdyby zespół stał się popularny na cały świat, przypuszczam, że nie zrezygnowałabym ze sławy, bo za mocno ciągnęło mnie do mikrofonu ;) Nawet jeszcze teraz byłabym wstanie wszystko rzucić i być zawodową piosenkarką - dziecięce marzenia zawsze pozostają :)

P: Jakiej na co dzień słuchasz muzyki? Masz jakiś ulubionych wykonawców lub zespoły? Jeśli tak, to jakie?
D: Różniej, zależy od nastroju, ponieważ jestem bardzo tolerancyjna w stosunku do jakiegokolwiek gatunku bądź poszczególnego artysty. Słucham muzyki zarówno z lat. 80, 90, jak i obecnych. Słucham zazwyczaj popu i rocku. Do moich ulubionych wykonawców należą: Whitney Houston, Pat Benatar, Belinda Carlisle, Michael Jackson, Bryan Adams, a ze zespołów to: 2 Unlimited, KISS, AC/DC, ABBA oraz Modern Talking. Nie zapominając, lubię także współczesnych artystów takich jak: Demi Lovato, Ashley Tisdale, Dido, Loreen i Nickelback.


P: Jesteś bardzo tolerancyjna w stosunku do muzyki i jej gatunków. Czy istnieją wobec tego jakieś piosenki, których najczęściej słuchasz? Co sprawia, że wydają się być dla Ciebie takie wyjątkowe i inne od pozostałych?
D: Tak, istnieją. Gdy jakaś piosenka mnie zauroczy, wtedy nie patrzę na gatunek, musi mieć po prostu "to coś". Są to np. "Euphoria" - Loreen, "Only time" - Enya, "How you remind me" - Nickelback, "Give your heart a break" - Demi Lovato, "I will always love you" - Whitney Houston. Czym się wyróżniają? Piosenka jest wyjątkowa, gdy artysta ma magiczny głos, który wykorzystuje w 100% w danym utworze. Ja wtedy przynajmniej czuje, że dusza odrywa się od ciała i ma się wrażenie takiej lekkości jakby się po chmurach deptało. Może to i śmiesznie brzmi, ale tak umiem rozpoznać "tą" niepowtarzalną, niezwykłą piosenkę. Każdy z nas może mieć jednak inne odczucia.

P: Najlepiej jest słuchać muzyki, którą sobie sami puścimy przez telewizor, mp3, mp4, radiomagnetofon czy telefon. W radiu zazwyczaj są piosenki, które lubimy albo też i nie. Czy istnieje jednak jakaś stacja, która według Ciebie nadaje najlepszą muzykę w regionie?
D: Zgadzam się z Tobą, że najlepiej włączyć samemu płytę, taką, na którą w danym momencie mamy ochotę. W większości radiach muzyka raz spełnia nasze oczekiwania, a raz nie. Jest tak, ponieważ tyle ile jest ludzi, tyle różnych gustów muzycznych. Żadne radio w pełni nigdy nikogo nie zadowoli, ale istnieją takie stacje, które potrafią w dużym stopniu spełnić moje oczekiwania. Jedną z takich stacji jest moim zdaniem Radio Park - jest to najlepsze radio w regionie, bo fajne audycje, ciekawe, czasami zabawne, przede wszystkim dużo muzyki bardzo zróżnicowanej (obecna i starsza - lata 80. i 90.). W ten sposób mogą trafić do wszystkich słuchaczy. Mnie osobiście podoba się audycja "Zaparkuj na luzie" i "Park Party".


P: Ostatnie pytanie. Masz może jeszcze jakieś muzyczne plany, którymi chciałabyś zaskoczyć ludzi?
D: Trudno powiedzieć. Z jednej strony człowiek zawsze marzy o solowej karierze, o byciu prezenterem muzycznym jakieś stacji albo pracy z ludźmi, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w branży muzycznej. Z drugiej strony zaś dobra praca, spokojne życie z kochającą rodziną i czas wolny dla siebie jest wystarczającą rekompensatą tego, że na scenie muzycznej mi się nie udało. Sądzę, że moja miłość do muzyki jest na tyle wystarczająca, że nie muszę się nią dzielić z innymi, chyba, że z moim mężem czy córką :)

P: Dziękuję Ci Mamo za rozmowę ;) Cieszę się, że znalazłaś czas, aby odpowiedzieć mi na wszystkie pytania.
D: Również dziękuję za wywiad. To, że mogłam pomóc sprawiło mi ogromną radość! Dzięki Tobie mogłam znowu odświeżyć piękne wspomnienia :)

Pod spodem zamieszczam parę utworów, które moja mama bardzo lubi:

Nickelback - How you remind me

ABBA - Super trouper

Loreen - Euphoria

Demi Lovato - Give your heart a break

2 Unlimited - No limit

Modern Talking - Geronimo`s Cadillac

Whitney Houston - I wanna dance with somebody

Belinda Carlisle - Heaven is a place on Earth

Dido - Thank you

Pat Benatar - Love is a battlefield

Jak znacie jakieś zespoły, piosenkarzy lub piosenkarki, z którymi można by porozmawiać "głębiej", bo są interesującymi osobami, to bardzo proszę o propozycję (chodzi o wywiad). Chętnie poznam nowych, nieznanych mi, fascynujących ludzi :))

Źródła:
http://muzyka.radiopark.com.pl/programy/ 
http://www.whitneyhouston.com/us/home
http://kulisykultury.pl/muzyka/newsy/2013/abba-powroci/
http://www.fanpop.com/clubs/modern-talking/images/27700566/title/modern-talking-photo
http://fanart.tv/artist/1e234774-8e37-4378-b01d-b7dd6ced769c/loreen/
http://www.digitalspy.co.uk/music/news/a451590/dido-confirms-tracklisting-for-new-album-girl-who-got-away.html
http://www.maedchen.de/aktion/blond-oder-braun-2017179.html
http://indervilla.com/nickelback-photos-and-wallpapers/
http://www.legacyrecordings.com/a/#/artist/acdc/1692/
http://blogs.knoxnews.com/brown/archives/2008/07/pat-benetar-nei.shtml
http://www.theplace2.ru/photos/Belinda-Carlisle-md4276/pic-329121.html
http://alligatorsandthings.wordpress.com/2013/03/18/first-kiss-magic-or-not/
http://slodive.com/inspiration/ashley-tisdale-hairstyles/
http://blogs.houstonpress.com/rocks/2012/11/michael_jackson_thriller_cover.php 
http://zloteprzeboje.tuba.pl/zloteprzeboje/1,101972,12198278,Bryan_Adams_i_jego_polskie_wielbicielki.html
http://www.naitimp3.com/artist/1230/