26 stycznia 2014

Wywiad z .....

To już trzeci wywiad i bardzo długo szukałam tej wyjątkowej osoby, z kim mogłabym go przeprowadzić. Nie umiałam się zdecydować, więc tym razem wybrałam kogoś zupełnie z innej beczki. Postanowiłam przeprowadzić wywiad z jedną z moich stałych czytelniczek tego bloga. Ania Łazik - bo tak się nazywa, jest sympatyczną dziewczyną, dla której muzyka jest bardzo ważna. W tym wywiadzie chciałam z nią właśnie o tym porozmawiać. 
Zapraszam do przeczytania ! :)

Pati: Cześć! ;) Słyszałam, że twoim hobby jest słuchanie muzyki. Jakiego gatunku najczęściej słuchasz?
Ania: Hej :)) Nie mam określonego gatunku. Słucham wszystkiego co mi wpadnie w ucho. 

P: Masz swojego ulubionego wokalistę, wokalistkę czy zespół muzyczny. Jeśli tak, to jaki?
A:
Moim ulubionym wokalistą jest Anderz Wrethov.



P: Które z ostatnich piosenek, jakie pojawiły się na rynku muzycznym możesz polecić?
A: Mogę polecić: "Światło" Tau i "Aż do dna" Haliny Mlynkovej.

P: Jaki tytuł miała zakupiona przez Ciebie ostatnia płyta i od kogo była? Ile w sumie posiadasz płyt? (Zrozumiem, jeśli nie będziesz w stanie ich zliczyć) :)
A: Ostatnim moim zakupem była płyta "WINNA" Ewy Farny. W sumie posiadam ok. 30 płyt, najwięcej to z lat 70., 80., 90.


P: Czym jest dla Ciebie muzyka? 
A: Muzyka - to moje życie, bez niej nie funkcjonuje. Zawsze rano wstaję i jej słucham.

P: Jesteś stałą czytelniczką tego bloga, więc jeśli mogę spytać, dlaczego spodobał Ci się mój blog? Co jest w nim ciekawego? Jaki był twój ulubiony post, jak dotychczas? Co jeszcze twoim zdaniem powinno się na nim znaleźć (np. wygląd, tematy postów)?
A:
Wszystko :) Podobał mi post: "Muzyka to mój cały świat ...". Mogłoby się znaleźć przy otwieraniu bloga muzyka znanych wokalistów / wokalistek.


P:  Posiadasz może swoją ulubioną piosenkę, której każdego dnia słuchasz?
A: Owszem posiadam, są to dwie:
"One life" i "We can't stop".


P: Jak długo już pasjonujesz się muzyką i wszystkim, co z tym związanym? Było już tak po prostu od urodzenia albo przyszło to z czasem? Może jakaś osoba sprawiła, że otworzyła Ci nagle furtkę do tego pięknego świata?
A: Wszystko zaczęło się od mojego tańca przy muzyce disco polo. Rodzice opowiadali mi, że jak byłam mała to tańczyłam na sofie przy disco polo.

P: Wymień 5 najczęściej słuchanych przez ciebie piosenek w ostatnim czasie?
A: No to tak: "Niech ludzie się śmieją" Mateusz Mijal, "One life" Kase and Wrethov, "Macarena" Mario Bischin, "Światło" Tau i "Nie mam nic" Rafał Brzozowski.

P: Dziękuję za wywiad i poświęcony mi czas. Trzeba kiedyś to powtórzyć :*
A: Również dziękuję ;) 

Zamieszczam parę utworów, które Ania bardzo lubi:

Tau - Światło

Mateusz Mijal - Niech się ludzie śmieją
 
Kase and Wrethov - One life
 
Mario Bischin - Macarena
 
Rafał Brzozowski - Nie mam nic
 
Źródła:
http://www.lastfm.pl/music/Wrethov/+images/48078343
http://www.eska.pl/news/ewa_farna_-_w_inna_znamy_date_premiery_nowej_plyty_ewy_farnej_video/87789

19 stycznia 2014

Rock - siła pozytywnej energii :D

Tym razem może ostrzejsze klimaty, haha :D Rock - muzyka, która daje Ci dobrego kopa do działania. Rock to nie wrzask, krzycz, głośne ryczenie, to muzyka, która za tym całym mocnym brzmieniem, kryje prawdziwe uczucia, przekaz, nie są to zwykłe, puste słowa. W tym gatunku muzycznym można głęboko wyrazić swoje emocje. Taka muzyka jest przeznaczona nie tylko dla ludzi, którzy się z tym bezpośrednio utożsamiają (czarny ubiór, długie włosy, może glany czy ćwieki), jest ona dla wszystkich, którzy lubią poczuć szybsze bicie serca, dreszczyk emocji na ciele i wykrzyczeć ból, który nas trapi. Rock pozwala na wylew emocji, uniesień, rozładowanie napięcia i energii - dzięki niemu możemy przestać milczeć, a tym samym ulżyć swojej duszy ...

"Ostra muzyka" - tak o niej się zazwyczaj mówi, ale nie można zapomnieć, że rock ma wiele twarzy, jest hard rock, glam rock, pop rock, soft rock, heavy metal i wiele innych, których nie sposób wszystkich wymienić. Ta muzyka miała to do siebie, że w każdym dziesięcioleciu miała swoje wyjątkowe, niepowtarzalne brzmienie. Obecny rock nie może się równać z tym, co było kiedyś, wystarczy posłuchać i odkryć różnicę w dźwiękach gitar, stylu, w którym tworzyli, melodii, a nawet ruchach na scenie, czy strojach. Jednak każda rockowa piosenka, czy to stara, czy nowa, czy ballada, czy w mocniejszej wersji - każda jest rozkoszą i przyjemnością dla uszu ;)

Nie jestem typem rockowca, ale to i owo się jednak posiada (wszystkich płyt nie jestem w stanie na zdjęciu zamieścić):


Teraz parę piosenek, aby poczuć prawdziwy rockowy klimacik. Myślę, że słuchając tych utworów, nie zapomnicie włączyć głośników na full :)

AC/DC - Thunderstruck

KISS - Heaven's on fire

Ashley Tisdale - It's alright, it's ok

Bon Jovi - It's my life

Nickelback - How you remind me

Emily Osment - All the way up

Queen - We will rock you

Bryan Adams - (Everything I do) I do it for you

Guns N` Roses - Sweet Child O' Mine 

U2 - Pride (In the name of love) 

Manic Street Preachers -You stole the sun from my heart

Judas Priest - Breaking the law

Aerosmith - Cryin`

Evanescence - Call me when you're sober

Nirvana - Smells like teen spirit

Europe - The final countdown

A jakich wy słuchacie zespołów? Macie jakąś ulubioną rockową piosenkę?

12 stycznia 2014

Muzyka to mój cały świat ...

Dzisiaj taka dość nietypowa notka, a mianowicie postanowiłam ułożyć poszczególnych wykonawców i zespoły według państw, z których pochodzą bądź mieszkają. Chciałabym z ten sposób pokazać, że nie ma takiego miejsca na Ziemi, gdzie muzyka nie odgrywa ważnej roli w życiu człowieka. Muzyka nas wszędzie otacza, czy to w Ameryce, Europie, czy Afryce (no może za wyjątkiem Antarktydy, haha :D). Nie ma takiej osoby, która powie: "ja nie lubię słuchać muzyki", bo dzięki wielkiej różnorodności, ktoś jest w stanie trafić do serduszka każdego najbardziej opornego słuchacza ;) Ja jestem natomiast osobą, dla której muzyka stanowi cały czas nieodkryty ląd, na którym się czają nowe zakątki do zobaczenia. Świat muzyki jest niesamowitą podróżą w czasie i przestrzeni. Takie małe wakacje w ciągu roku szkolnego ;) Można wiele dowiedzieć się o tych danych państwach: historii kraju, ich kultury i tradycji, jacy ludzie tam mieszkają, języku i przede wszystkim muzyki, jakiej na co dzień słuchają.

Z biegiem lat dojrzewam, a utwory, których słucham również. Mówi się, że kobieta jest jak wino, im starsze, tym lepsze, a ja mówię, że tak jest z muzyką. Pomimo, że teraz jest taki wybór muzyczny w utworach od  lekkiego popu po ciężki rock, to jednak chętnie wracam pamięcią do moich lat z dzieciństwa, a nawet takich, jak jeszcze mnie na świecie nie było :D Może wtedy muzyka miała zupełnie inne brzmienie, ale czy gorsze? Nie sądzę. Czy nikt nie pamięta tego, czego słuchał jak był małym dzieckiem? Czy nikt słysząc obecnie te utwory ponownie nie zanuci ich albo nie uroni łezki, że ten czas tak szybko przeleciał? Po prostu nie wierzę... 


A teraz to, co pisałam wcześniej, czyli państwa, wykonawcy, zespoły i ich piosenki. Życzę przyjemnej podróży po świecie w roli słuchacza :)
(są tu tylko niektóre państwa):

Polska
Ewelina Lisowska - W stronę słońca

Niemcy
Jeanette Biedermann - Rockin' on Heaven's Floor

Irlandia
The Corrs - Breathless

Wielka Brytania
Natasha Bedingfield - These words

Rosja
t.A.T.u. - All about as

Ukraina
Mirami - Summer dreams

Czechy
Ewa Farna - Bez łez

Francja
Alizée - Moi... Lolita

Belgia
Kate Ryan - Je t'adore

Holandia
EliZe - Into your system

Hiszpania
Enrique Iglesias - Hero

Szwajcaria
Mike Candys & Evelyn feat. Patrick Miller - One night in Ibiza

Azerbejdżan
Ell & Nikki - Running scared

Kanada
Nelly Furtado - Manos al aire

USA
Michael Jackson - They don`t care about us

Meksyk
Maite Peroni feat. Marco di Mauro - A partir de hoy

Kolumbia
Shakira feat. Wyclef Jean - Hips don`t lie

Barbados
Rihanna - Only Girl

Australia
Vanessa Amorosi - Absolutely Everybody

Norwegia
A-ha - Take on Me

Włochy
In-Grid - Mama Mia

Estonia
Vanilla Ninja - Blue Tattoo

Nowa Zelandia
Lorde - Royals

Portoryko
Ricky Martin - Livin' la vida loca

Rumunia
Anya - Fool me

Szwecja
September - Cry for you

Dania
Aura Dione feat. Rock Mafia - Friends
 

Mołdawia
O-Zone - Dragostea din tei

Znacie jakiś wykonawców lub zespoły z innych państw? ;)

Źródła:
http://akromer.republika.pl/flagi_pl_hist.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Germany.svg
http://www.flagipanstw.eu/flaga-irlandii/
http://pl.historia.wikia.com/wiki/Plik:Flaga_Wielkiej_Brytanii.png
http://polskiepiekielko.pl/2013/08/bloodhound-gang-zbeszczescil-rosyjska-flage-kreml-wyciagnie-konsekwencje.html
http://liberte.pl/ukraina-po-wyborach-koniec-drogi-na-zachod/flaga-ukrainy/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_the_Czech_Republic.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_France.svg
http://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-w-europie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Azerbaijan.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_the_United_States.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Canada.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Mexico.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Colombia.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Barbados.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Australia.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_New_Zealand.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Puerto_Rico.svg

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Flag_of_Moldova.svg

5 stycznia 2014

ENYA :*

Jedyna rzecz, która pomaga mi przetrwać ciężkie chwile to jej muzyka, ona uspokaja mnie i wycisza, pociesza i wprowadza w dobry nastrój... To mój najlepszy i najzdrowszy lek. Nigdy nie zaszkodzi, a na pewno pomoże :) Zazwyczaj przepisuje sobie Enyę, jej muzyka, głos są magiczne.


Czujesz normalnie jak odpływasz, serce z radości się wyrywa, a ty jesteś w swoim idealnym świecie, gdzie istnieje tylko dobro, a piękno jest podstawą życia. Enya łagodzi rany zadane przez życie, oczyszcza duszę łzami radości, które same cisną się do oczu. Czujesz się wtedy jak anioł: niewinny, delikatny, łagodny, czysty, bez zmazy... Nagle wyrastają Ci skrzydła, unosisz się do nieba, coraz wyżej i wyżej, aż dotykasz bosymi stopami chmur. Twoja zardzewiała wyniszczona dusza zamienia się w kolorową, radosną, wesołą tęczę. Czujesz, że dobroć Cię wypełnia, nie masz żalu do świata. Jesteś jak listek na delikatnym wietrze, poddajesz się muzyce, tańczysz z nią, oddychasz nią (niesamowite uczucie!). Czasami jak słucham jej piosenek i marzę, to czuje jak moja dusza odrywa się od całego ciała i wtedy widzę samą siebie tonącą w dźwiękach płynących ze słuchawek. Brzmi może irracjonalnie, ale kto jej przez chwilę posłucha, to zrozumie.


To wszystko tworzy głos Enyi. Pobudza naszą wyobraźnię, pozwala spokojnie w nocy zasnąć. Możemy się poczuć wolni, powspominać najważniejsze momenty z naszego życia, wrócić do bajki, którą w dzieciństwie zawsze chcieliśmy napisać. Wiele osób się ze mną nie zgodzi, ale taka muzyka jest tylko dla prawdziwych koneserów. Odkryłam ją jakieś 3-4 lata temu i żałuję, że wcześniej mi już nie towarzyszyła... Nie znam lepszego sposobu, aby zrzucić całą złość, ciężar dnia, smutek. Dzięki niej czuje się być lepszą osobą :)

Prawie zapomniałabym, jestem dumną posiadaczką czterech jej płyt i są nieziemskie, takie coś zupełnie innego w muzyce, ale przyjemnego. Enya jest jedyną osobą, o takim rzadko spotykanym głosie Anioła:


Zamieszczam parę utworów, które mnie zawsze wewnętrznie uspokajają i pozwalają oderwać się od codziennych zmartwień, kłopotów, problemów:










Napiszcie, co sądzicie o jej piosenkach i czy macie podobne odczucia ?? :)

Źródła:
http://enya-sailaway.blogspot.com/2009/11/very-best-of-enya-nuove-foto.html
http://www.enyabrennan.freehost.pl/
http://www.lastfm.pl/music/Enya/+images/83595579