GRY

20 kwietnia 2014

ERA :)

Era jest zespołem pochodzenia francuskiego, którego melodia, słowa
i głos wokalistki stwarzają przecudny klimat. Ich taniec uzupełnia
wszystko. Mają świetne utwory, całkiem co innego od popu, rapu,
rocku - w ich muzyce kryje się magia.


Słuchając ich piosenek ma się wrażenie, że jest się uczestnikiem jakiegoś filmu z czasów starożytności albo średniowiecza. Również niektóre utwory brzmią jak pieśni religijne śpiewane w Kościele podczas nabożeństwa. Nawiązują do chorału gregoriańskiego, czasów średniowiecza i łaciny. Jest to muzyka nie do końca dla wszystkich słuchaczy, bo trzeba umieć się wczuć w te niecodzienne brzmienie. Mnie się spodobało, więc bardzo polecam wszystkim, dla których muzyka jest wciąż nieodkrytą ścieżką. Jest dla kogoś, kto jest znudzony codzienną muzyką słuchaną w radiu.


Szkoda, że tak mało jest informacji w internecie na temat tego zespołu. Nawet dobrych zdjęć nie można znaleźć. Bardzo tajemniczy zespół, który swoją tajemniczością wręcz zachęca do poznania go, choćby tylko po samych utworach muzycznych ;) Gdyby wykorzystano te piosenki jaką ścieżka dźwiękowa do filmy, to byłby hit gwarantowany...


Osobiście posiadam tylko jedną płytę tego zespołu, ale w bliskiej przyszłości mam już zaplanowane kupno następnej CD:


Zamieszczam ich najlepsze (moim zdaniem) utwory:





Źródła:
http://www.music.lt/lt/grupe/ERA/2225/nuotraukos
http://i1.ytimg.com/vi/BgpXMA_M98o/maxresdefault.jpg
http://az.wikipedia.org/wiki/%C5%9E%C9%99kil:Enae_Volare_Mezzo_3.jpg

15 komentarzy:

  1. Great post!

    theprintedsea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się taka muzyka. Hipnotyzuje. Jest naprawdę magiczna, ale zawsze wolę sprawdzić znaczenie tekstu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło czytać, że kogoś ta muzyka również interesuje ! ;)
      Ja też często sprawdzam tekst. Dla idealny utwór jest wtedy, gdy muzyka, tekst i teledysk współgrają ze sobą :))

      Usuń
  3. Wygląda na to, że to bardzo ciekawy zespół. Jak na nich wpadłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawym i to bardzo ;) Jak na nich wpadłam? Mogę podziękować tatowi za to odkrycie muzyczne (przeglądał na youtube parę kawałków i kliknął w ciekawości) - okazało, że super zespół i tyle :) Można powiedzieć, że taka magia internetu :D

      Usuń
    2. Język użyty w tekstach ERY jest językiem wymyślonym, jest tylko wzorowany na m.in. łacinie. Tłumaczenia są tylko sugestią tekstu, sam Eric Levi, kompozytor, twórca tego dzieła powiedział, że jego celem było stworzenie epickiej muzyki do wielkiego filmu, który ,,nie powstał". Muzykę i uczucia z nią związane postawił ponad język, tekst i jego przekaz. Liczy się przekaz melodii, charmonii, interwałów, które są ułożone w niesamowity sposób. Każdy może interpretować słowa jak tylko chce. To sprawia, że ten zespół i muzyka pozostaną w moim sercu na zawsze.

      Usuń
    3. Moja koleżanka śpiewała Ameno ja z ciekawości wpisałam frazę i okazało się, że mają naprawdę świetny zespół

      Usuń
  4. Swietne ;) jak przygotowania do konca roku? Jaka srednia ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ! :D A przygotowania bardzo dobrze, już w utęsknieniem czekam na wymarzone wakacje. A średnia: coś powyżej 5,00 (pasek będzie) :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Myślę, że dzięki temu postowi mogłaś go bliżej poznać :)

      Usuń
  6. Kocham ten projekt muzyczny :) Masz rację, że w ich muzyce kryje się coś magicznego, jest cudowna, nietuzinkowa i przenosi cię jakby do innego, odległego świata :) Ja z kolei poznałam ich już w dzieciństwie, gdy w 1998 roku zdobywali szczyty popularności z piosenką "Ameno", to była ukochana piosenka mojego dzieciństwa, pamiętam gdy nie mogłam się doczekać, aż usłyszę ją ponownie i te emocje, gdy w końcu puszczali ją w radiu :D Przez wiele lat była to jedyna piosenka Ery, jaką znałam, przypomniałam sobie o niej jakieś 2 lata temu, gdy wzięło mnie na wspominanie moich ulubionych piosenek z dzieciństwa. Wtedy po raz kolejny oczarowana urokiem tego utworu postanowiłam zapoznać się z resztą twórczości Ery i z każdym ich albumem zakochiwałam się w tym projekcie coraz bardziej :) Szkoda, że w Polsce nie promowano go bardziej i praktycznie jedyną szerzej znaną u nas piosenką jest "Ameno", podczas gdy późniejsze albumy też miały mnóstwo do zaoferowania. Moje ulubione piosenki to z kolei:
    1. Era
    - Ameno
    - Enae volare mezzo
    - After time
    - Cathar rhythm
    2. Era 2
    - Sentence
    - Divano
    - Misere mani
    - Devore amante
    3. The mass
    - Enae volare
    - Looking for something
    - The mass
    - If you shout
    4. Reborn
    - Dark voices
    - Prayers
    - Reborn
    - Come into my world
    5. Classics
    - Adagio for strings
    - The chosen path + La forza del destino
    - Ritus Pacis + Concerto N°3
    Z czego ostatnia płyta jaką poznałam, "Classics", podoba mi się zdecydowanie najmniej, brakuje jej "tego czegoś", co sprawiło, że zakochiwałam się w każdej płycie Ery aż do "Reborn". W płycie "Classics" niestety się nie zakochałam, chociaż i tak jest bardzo dobra (w końcu to Era ;) Nie poznałam jeszcze dwóch ostatnich albumów, czyli "Classics 2" i "Arielle Dombasle by Era", chociaż co do tego ostatniego jest tam genialna wersja "Adagio for strings", która podoba mi się bardziej niż ta z albumu "Classics", za to piosenka "After time" w wykonaniu Arielle Dombasle to niestety kompletna porażka... Nie sądziłam, że tą cudowną piosenkę można tak zepsuć, ale jak widać wszystko jest możliwe :P Mam nadzieję, że jest to jedyny niewypał z ostatniej płyty Ery... choć swoją drogą przydałoby się, gdyby nagrali coś nowego i na takim poziomie, jak pierwsze 4 płyty. Enigma wiem że szykuje nową płytę, a o Erze niestety cicho... Swoją drogą jeśli podoba ci się Era polecam poznać podobny projekt, czyli Enigmę właśnie :) O ile oczywiście już ich nie znasz. Mają równie przepiękne piosenki, chociaż osobiście i tak wolę Erę, może to przez ten sentyment z dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń